września 05, 2009

powiem ci, że miałem szczerego przyjeciela,

który darzył mnie czystym uczuciem przyjaźni i kłopotach i radościach, w trudach i odpoczynku, w gniewie i zadowoleniu. Lecz po dwunastu latach ciągłej przyjaźni zmienił się w stosunku do mnie i to z bardzo błahej przyczyny. Nie sądziłem nawet, że coś takiego może mieć dla ludzi znaczenie. Odtąd nie dawało mi to spokoju i przez wiele lat dręczyło. Nie kieruj się złym postępowaniem, bo staniesz się człowiekiem wstrętym i zdradzieckim.
Ibn Hazm, O leczeniu dusz i poskramianiu wad; rodział o przyjaciołach, przyjaźni i o dobrych radach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uprzedzamy - komentarze niecenzuralne, obraźliwe, szerzące nienawiść i uprzedzenia, bądź zawierające linki do stron wypaczających nauki islamu lub przyczyniających się do niszczenia dialogu nie będą publikowane.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.