października 11, 2009

o przyjęcie islamu pytań kilka

Witam serdecznie. Urodziłam się w rodzinie katolickie jako dziecko byłam katoliczką praktykującą, ale od blisko 20 lat nie praktykuję, jednak nie przeszłam na żadną inną wiarę. Od pewnego czasu jestem w narzeczeństwie z muzułmaninem pochodzenia tureckiego, wiele czytałam o Islamie, jedna nasuwa mi się wiele pytań związanych z tą wiarą, m.in.
  1. Czy osoba wyznająca inną wiarę przechodząc na Islam staje się Muzułmanine czy nie? Jest to pytanie banalne, ale usłyszałam z niepewnych źródeł, iż nawet jeśli przejdę na Islam to nie będę Muzułmanką.
  2. Czy w "rytuale" przejścia na Islam nadawane są jakieś imiona?
  3. Czy w momencie gdy przejdę na Islam mam obowiązk nosić hijab?
Proszę o jak naszybszą odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam.
Salam alejkum wa rahmatullah,
ad.1 Tak - stanie się muzułmaninem, za przyzwoleniem Allaha. Teorie, jakoby muzułmaninem trzebaby było się urodzić są fałszywe. Gdyby miałoby być to prawdą muzułmaninem nie byłby ani Prorok (pzn) ani żaden z jego Towarzyszy (raa) - co brzmi nieco kuriozalnie, prawda? (zob. post)
ad2. Nie. Zmiana imienia jest decyzją czysto osobistą, zaleca się to tylko w sytuacji, gdy imię noszone przez konwertytę jest sprzeczne z islamem lub jest imieniem bożka (zob. fatwa).
ad3. Tak, obowiązek noszenia hijabu dotyczy każdej, zdrowej umysłowo, muzułmanki. Niemniej jednak należy pamiętać, że nie "wszystko na huzia" - priorytetem jest jest wiara w sercu i modlitwa (zob. fatwa).

3 komentarze:

  1. Mam takie pytanoe bo od dawna mysle aby przyjac Islam i powiedzmy ze juz obeznałam sie i dowiedziealam o co w tym chodzi co i jak i wgl ale niewiem jak zmienic swoje imie bo wiem ze jest taka mozliwosc zmainy imienia po przyjeciu islamu ale zupelnie niewiem jak . prosze o pomoc i szybka odp a najlepiej na e-mail : www.anha_arabe111@wp.pl . pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepiej przejść się do swojego Urzędu Stanu Cywilnego i tam zapytać - z pewnością trzeba złożyć wniosek na piśmie, w którym pisze się uzasadnienie dlaczego chce się imię zmienić. Według prawa do zmiany imienia potrzeba ważnego powodu. Zmiana religii nie dla każdego ważnym powodem jest ;) Wiele zależy od urzędników (kierownika USC). Jeśli przejdzie powód, zostanie jeszcze kwestia wyboru imienia, również nie każde musi zostać zaakceptowane...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy jeżeli chciałabym przejść na Islam, a mam na imię Weronika, to mam to imie zmienić ?

    OdpowiedzUsuń

Uprzedzamy - komentarze niecenzuralne, obraźliwe, szerzące nienawiść i uprzedzenia, bądź zawierające linki do stron wypaczających nauki islamu lub przyczyniających się do niszczenia dialogu nie będą publikowane.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.