czerwca 14, 2010

Prośba o pomoc

Witam!
Jestem studentką V roku Pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim. Piszę obecnie pracę magisterską pod tytułem "Muzułmanki w Polsce- stereotypy a rzeczywistość". Dzięki swojej pracy i badaniom chcę obalić stereotypy tkwiące w społeczeństwie, które ujawniły się choćby ostatnio w proteście przeciwko budowie meczetu w Warszawie i przegłosowaniu zakazu zasłaniania twarzy w Belgii. W swojej pracy chcę pokazać iż islam nie jest religią opresyjną względem kobiet,jak niektórym się wydaje. A także jak faktycznie wygląda życie kobiet wyznających islam w Polsce.W tym celu opracowałam specjalnie ankietę.

I tu pojawia się problem ponieważ niedługo powinnam się bronić, a nadal nie mam wystarczającej liczby wypełnionych ankiet. Bardzo zależy mi żeby wyniki moich badań były jak najbardziej rzetelne, reprezentacyjne i oddające rzeczywistość. W związku z tym moja ogromna prośba, czy mogłyby Panie opublikować mojego maila jako posta na swoim blogu dotyczącym muzułmanek?

Ankieta kierowana jest do wszystkich kobiet, które mieszkają w Polsce lub przebywają tu jakiś czas (są np. na wymianie studenckiej, przyjechały do pracy itp.) i wyznają islam (urodziły się muzułmankami bądź też przeszły na islam). Ankieta składa się z pytań otwartych i zamkniętych, wypełnia się ją dosyć szybko, oczywiście jest całkowicie anonimowa. Można ją wypełnić wchodząc na stronę :

http://ankiety.bzyk.info/index.php?sid=97931&lang=pl

Bardzo proszę wszystkie czytające to kobiety o wypełnienie ankiety, a także w miarę możliwości o rozpowszechnienie jej wśród znajomych (bardzo mi na tym zależy)

                                                                  Pozdrawiam Asia
Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie!

9 komentarzy:

  1. asia, nie mieszkam w polsce,
    ale kiedys mieszkalam bedac muzulmanka,
    czy chcesz abym wypelnila ta ankiete niejako "przenoszac sie w czasie" ;)i odpowiadajac na temat tego co bylo?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mysle, ze warto byloby pomyslec nad sensem umieszczania takich ankiet jako ogolnodostpenych dla wszystkich. Nie wiadomo kto je wypelnia, moze to zrobic kazdy, nie tylko muzulmanki, ale i osoby podszywajace sie za nie, aby osmieszyc ich wizerunek i aby autorka pracy wyciagnela niewlasciwe, kompromitujace wnioski z ankiety. Te strone jak zauwazylam odwiedzaja tez osoby negatywnie nastawione do islamu oraz osoby zwalczajace go. Widac to m.in. po zaznaczaniu jako zabawnych postow odnoszacych sie do naszej religii, Koranu itd. Moze wiec zastanowmy sie, czy jest sens umieszczac ankiety dla muzulmanek jako ogolnodostepne dla wszystkich, skad boweim wiadomo kto je wypelnia?
    Zaniepokojona

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie:)
    Odnośnie pierwszego komentarza: Tak bardzo bym prosiła o wypełnienie ankiety, nawet jeśli w tej chwili nie mieszkasz w Polsce (ale mieszkałaś), byłabym bardzo wdzięczna:)
    A odnośnie drugiego komentarza:
    Oczywiście jestem świadoma, że udostępniając ankietę w sieci mogą wypełnić ją osoby niepożądane i biorę na to poprawkę. Część zebranych przeze mnie ankiet została wypełniona w realu i wiem mniej więcej jakich odpowiedzi mogę się spodziewać. W związku z tym ankietę przez kogoś zafałszowaną (mająca na celu oczernianie muzułmanów), że tak powiem niezgodną z duchem islamu jestem w stanie od razu wychwycić i nie uwzględniam tak owej w formułowaniu wniosków z badań.
    Pozdrawiam Asia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje wszystkim osobom które do tej pory wypełniły ankietę!!!:)
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Asiu. Jestem socjologiem i mam gorącą prośbę. Jestem bardzo zainteresowana wynikami Twoich badań. Czy zechciałabyś naszkicować mi choć w zarysie swoje wnioski? Odezwij się proszę na mail re_margot@wp.pl

    Korzystając z okazji pozdrawiam serdecznie Autorki (dziękuję za cenne i niezwykłe przedsięwzięcie jakim jest ten blog) oraz wszystkich Czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście jak tylko będę miała gotowe wyniki to wyślę je na maila:)
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak można sięskontaktować z moderatorem tego blogu. Potrzebuje podobnej pomocy. A mianowicie literatury w języku Polskim o tematyce pogrzeb , śmierć , eschatologia ( koniec świata ) w Islamie. Co się dzieje z człowiekiem po śmierci. Jestem studentką IV roku Teologi Ogólenej pisze prace magisterską o Islamie ( dokładny tytuł to Eschatologia chrześcijaństwa i islamu) bardzo bym prosiła o pomoc

    OdpowiedzUsuń

Uprzedzamy - komentarze niecenzuralne, obraźliwe, szerzące nienawiść i uprzedzenia, bądź zawierające linki do stron wypaczających nauki islamu lub przyczyniających się do niszczenia dialogu nie będą publikowane.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.